Tuesday, March 20, 2012

ΗΜΕΡΑ ΕΡΩΤΙΚΗΣ ΠΟΙΗΣΗΣ : Σιάνα καθιστικό Ασπροποτάμου Τρικάλων - Greek folk songs


Ένα από τα ομορφότερα και πλέον ερωτικά τραγούδια της τάβλας του Ασπροποτάμου Τρικάλων, γραμμένο από τον Κώστα Βλαχαγγέλη ή Καλατζή (πατέρα του Δήμου Βλαχαγγέλη ή Καλατζάκου) στις αρχές του προηγούμενου αιώνα:

Απόψε τα ματάκια μου κοιμούνται δακρυσμένα,
για μια μικρή γειτόνισα, μικρή γειτονοπούλα,
κι εγώ είδα στον ύπνο μου, είδα και στ' ονειρό μου:
Ανέβαινα σ΄ένα βουνό, σ' ένα μαρμαροβούνι,
κι αγνάντευα και βίγλιζα τη βρύσ' στο Τυφλοσέλι,
πώς πάει η Σιάννα για νερό, να πιεί και να γιομίσει.
Κι η μάνα της της έλεγε, κι η μάνα της της λέει: 
- Που πάς Σιάννα μου για νερό στη βρύση μοναχή σου;
τρια παιδιά σε καρτερούν και θέλουν να σε κλέψουν.

Πρόκειται για ζωντανή ηχογράφηση από το πανηγύρι του Αετού Ασπροποτάμου, στις 9/8/2008, με το Γιώργο Κολτσίδα στο κλαρίνο, το Γρηγόρη Χατζηλυμπέρη στο τραγούδι- λαούτο, το Γιάννη Σούλτη στο βιολί, τον Περικλή Ζήση στην κιθάρα και το Δημήτρη Χατζή στο ντέφι.

No comments:

Post a Comment

wibiya widget